top of page

VRAZM: Vizija - Rezultati -  Aktivnosti - Znanja - Miselnost

"Ni nam treba biti odličen tim, da začnemo, moramo pa začeti, da postanemo odličen tim." Taka miselnost nas zagotovo vodi v izboljšanje samega sebe, svojega tima in svoje organizacije. Pri tem smo lahko precej sistematični - VRAZM-ovski.
 

Da postanemo boljši, si moramo zamisliti, kako bi to izgledalo v prihodnosti – VIZIJA – TO BE. To je lahko izboljšana različica nas samih (Future Self) ali našega tima (Future Team). Lahko gre tudi za vizijo novega oziroma izboljšanega izdelka, storitve ali procesa. Beseda "vizija" v sebi nosi pomen besede "vizualizirati" oziroma "videti". Ker čas teče naprej in ker običajno pišemo od leve proti desni, vizijo (sebe, tima, produkta ...) zapišemo ali narišemo na desno stran lista ali table (zgoraj). Ko jo imamo pred očmi, lažje "uvidimo" pot do cilja.

Ko je vizija oblikovana, se moramo vprašati, kako bomo vedeli, da je uresničena. Pomembno je določiti, katera stanja oziroma REZULTATI nam bodo dokazali, da smo dosegli cilj. Najpogosteje gre za različne merljive rezultate, podobno kot v športu. Brez številk imamo zgolj subjektivne ocene in mnenja. Dober občutek je sicer pomemben, vendar ga dobre številke lahko le podkrepijo. V poslovnem svetu na tem mestu pogosto uporabljamo OKR (Objectives and Key Results).

Ko vemo, kakšne rezultate želimo doseči, si moramo načrtovati še AKTIVNOSTI (TO DO – JTBD – Jobs To Be Done), ki nas bodo do njih pripeljale. V knjigi Alica v čudežni deželi (Lewis Carroll, 1865) je prizor, kjer Alica vpraša Mačko, katero pot naj ubere, in ta odgovori: "Če ne veš, kam greš, je vseeno, katero pot ubereš." K temu ni kaj dosti dodati. :)

Ko imamo vizijo, želene rezultate in program aktivnosti, jih moramo tudi znati izvesti. Če nečesa še ne znamo, se moramo tega naučiti, pred tem pa se morda tudi česa odnaučiti. ZNANJE je lahko formalno ali neformalno, konceptualno ali praktično. Velja tudi obratno – več kot imamo znanja in izkušenj, iz večjega bazena lahko črpamo potrebne (nove) aktivnosti za dosego želenih rezultatov.

Učimo se hote in nehote, ves čas – včasih več, včasih manj; nekateri bolj, nekateri manj. Največ se učimo iz napak, ki so del vsake poti. Za nenehno učenje in rast potrebujemo ustrezno (odprto, pozitivno, podjetniško) MISELNOST. Če verjamemo v svojo proaktivnost, radovednost, vztrajnost, kritičnost in fleksibilnost, je vse lažje. Takšni smo bili kot otroci in takšni smo lahko tudi kot odrasli. V svetu, ki se vse hitreje spreminja, je to edini možni način.

Pot je torej znana: odprta miselnost > znanje > aktivnosti > rezultati > vizija/cilj.

Zaključne misli:

Prvi korak naj bo korak nazaj – odgovor na vprašanje: Čemu postati boljši?

Vse je lažje, če vemo, zakaj si želimo postati boljši ter imeti boljše izdelke, storitve in procese. Odgovori naj bodo iskreni.

Naj vas k prvemu koraku opogumi misel: "Ni nam treba biti odličen tim, da začnemo, moramo pa začeti, da postanemo odličen tim."

Vabljeni na pot izboljšanja – tako kot posamezniki kot tudi kot tim.

 

Vse ostalo bo prišlo mimogrede.

Lojze Bertoncelj, InTeam

InTeam majice.png

​InTeam - Postati boljši

Svetovalne, facilitacijske, mentorske in coaching storitve za posameznike in time, ki želite učinkovito izboljšati in inovirati nove produkte, storitve in procese.
 

#ChangeLeadership #ChangeDesign
#CorporateInnnovation #InovationCulture #Intrapreneurship #DesignThinking #LeanStartup #VisualThinking

#LeanSlovenia

©2024 by InTeam. 

Kontakt

InTeam d.o.o.
DŠ: SI17685940

T: +386 41 764 563 
E: hello@inteam.si

  • White LinkedIn Icon
bottom of page