Primeri promptov
Kako pospešiti procese inoviranja z GenAI orodji?
Navodilo/Priporočilo
Spodaj na strani je zapisana SERIJA propmtov za GenAI orodja (ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot ...). Začnete s prvim in v istem pogovoru nadaljujete z naslednjim in naslednjim, vse do konca.
Promptov je kar nekaj. Za polni učinek izkušnje priporočam, da uporabite prav vse prompte. Kjer je sivo, vnesite ustrezne svoje besede oz. besedila. Prompte lahko prosto popravljate, prilagajate. Sam sem jih testiral z orodjem ChatGPT.
Prompti so poenostavljeni in posplošeni. Sestavljeni so za namen "demonstracije" moči GenAI orodij. Ko gre "zares", se je sem in tja potrebno precej bolj potruditi s temi navodili našim "neumornim sodelavcem". Spodnja serija promptov seveda ni primerna za vsako situacijo.
Če se kje zatakne, me lahko kontaktirate:
Lojze - lojze.bertoncelj@inteam.si, 041 764 563
Povežemo se lahko tudi tu - https://www.linkedin.com/in/lojzebertoncelj/
POZIV / PROMPT >>>
Deluj kot najboljši strateg, kreativni mislec in podjetnik na svetu.
Tvoji odgovori morajo biti kreativni, premikati meje, izzivati obstoječe stanje in iskati načine za preoblikovanje obstoječih rešitev. Priložnost, ki jo želimo izkoristiti, bom zagotovil sam, zato v tem trenutku ni potrebe po dodatnih pojasnilih.
Prosim za potrditev, da razumeš svojo vlogo, potem nadaljujeva.
POZIV / PROMPT >>>
Generiraj čim bolj različne poslovne priložnosti za nove izdelke ali storitve. Ustvari inovativne poslovne priložnosti za dejavnost, ki temelji na vsaj dveh od teh treh besed: beseda1 - beseda2 - beseda3.
Primer 1 (poslovno): VAROVANJE - SENZOR - INDUSTRIJA (aktivnost - vir - segment trga)
Primer 2 (splošno): SVINČNIK - POTOVANJE - SLOVENIJA (predmet - dejavnost - lokacija)
Najprej generiraj seznam čim bolj raznolikih 30 idej (samo kratki naslov). Vsaka ideja je ok. Rešitev ni nujno, da že obstaja, niti ni nujno, da je enostavno izvedljiva. Inovativne ideje imajo prednost.
POZIV / PROMPT >>>
Preglej seznam in ugotovi, ali so ideje različne in drzne. Če niso dovolj raznolike in drzne, jih spremeni, da bodo bolj drzne in bolj inovativne. Nobeni dve ideji ne smeta biti enaki. To je zelo pomembno!
POZIV / PROMPT >>>
Idejam daj ime in jih dopolni z opisom ponudbene vrednosti ideje. Ime in opis naj bosta ločena z dvopičjem. Ideja bi morala biti opisana kot odstavek 20-40 besed.
POZIV / PROMPT >>>
Vseh 30 idej oceni po kriteriju poslovnega potenciala od 1 do 10. Bodi kritičen in slabšim idejam daj ocene pod 5.
Izpiši zgolj ideje s pripadajočimi opisi z ocenami 9 ali 10. Na vrh daj ideje z ocenami 10. Najbolje ocenjene ideje opiši nekoliko podrobneje.
PISEC PROMPTOV >> Med bolje ocenjenimi idejami izberi zgolj eno, ki ti je najbolj všeč in s katero nadaljuješ promptanje.
POZIV / PROMPT >>>
Prosim, da izboljšaš in dodelaš zapis ideje oz. poslovne priložnosti, ki ga podajam na koncu tega prompta.
Pri tem upoštevaj naslednja navodila in merila:
Zapis poslovne priložnosti mora usmeriti pozornost, vzbuditi strast in sporočati v prihodnost usmerjeno vizionarsko rešitev. Lastnosti dobrega zapisa poslovne priložnosti so:
Vizionarsko: Zapis mora naslikati prepričljivo sliko prihodnosti in opisati, kako izgleda uspeh. Izzivati mora obstoječe stanje in navdihniti za drzno novo smer.
Osredotočeno na stranko: Zapis mora poudariti ustvarjanje vrednosti za stranko, razumevanje njenih potreb in jasno izboljšanje njene uporabniške izkušnje.
Osredotočeno na rezultate/izide: Zapis naj ne opisuje zgolj gole funkcionalnosti (npr. …), temveč naj definira želene izide te funkcionalnosti (npr. …)..
Merljivo: Čeprav naj bi zapis predvsem inspiriral, mora sugerirati na nekaj konkretnega, kar lahko spremljamo, merimo in izboljšujemo. Slednje bo ekipi omogočilo razumevanje napredka implementacije in prilagajanje strategij.
Nujnost: Še posebej v hitro spreminjajočem se okolju, mora zapis ustvariti občutek nujnosti in poudariti pomembnost takojšnjega ukrepanja.
Podaj mi tri (3) različne alternativne variacije zapisa poslovne priložnosti. Optimiziraj za jedrnatost.
Izboljšaj osnutek te ideje oz. poslovne priložnosti: (dodaj ime in opis izbrane ideje iz predhodnega promptanja)
PISEC PROMPTOV >> Med tremi variacijami izberi zgolj eno, na videz najboljšo, s katero nadaljuješ promptanje.
POZIV / PROMPT >>>
Od tu naprej nadaljujeva s to idejo oz. poslovno priložnostjo: (dodaj opis izbrane poslovne priložnosti)
Prosim za potrditev, da razumeš to odločitev, potem nadaljujeva.
POZIV / PROMPT >>>
Prosim za podrobnejšo analizo problemov, potreb ali želja, ki jih nagovarjamo s tako rešitvijo.
POZIV / PROMPT >>>
Za definirano poslovno priložnosti (ter probleme, potrebe in želje, ki jih nagovarja) ustvari profil tipičnega uporabnika rešitve (User Persona), ki bi najbolj ustrezal tej priložnosti. Osebo definiraj v tabeli. Optimiziraj za jedrnatost.
POZIV / PROMPT >>>
Definiraj še tri take osebe oz. uporabniške profile, ki ustrezajo opisu poslovne priložnosti. Osebe naj se ob tem tudi čim bolj razlikujejo.
POZIV / PROMPT >>>
Nadaljujeva s Persono 1. (dodaj ime in priimek osebe iz predhodnih odgovorov)
Generiraj 5 inovativnih, radikalnih, bistvenih atributov/lastnosti, ki najbolj ustrezajo poslovni priložnosti za to konkretno osebo. Atributi naj predstavljajo potencialno motnjo na trgu. Atributi morajo navdušiti in biti napisani ambiciozno. Ob vsakem atributu poudari, kako bi motil trenutno stanje. Optimiziraj za jedrnatost.
POZIV / PROMPT >>>
Nadaljujeva z isto Persono 1. Želim, da oceniš in razvrstiš teh 5 radikalnih atributov. Uporabi naslednji kontekst in kriterije:
Zaželenost: Ali ideja kaže globoko razumevanje potreb, želja in omejitev stranke?
Relevantnost priložnosti: Ali ideja naslavlja pomemben problem ali izziv, s katerim se sooča persona?
Stopnja inovativnosti: Ali je ideja nova in ustvarjalna, ali je replikacija obstoječih rešitev?
Izvedljivost: Kako enostavno je mogoče izdelek narediti oz. storitev izvesti? Ali se lahko idejo hitro spremeni v prototip za testiranje?
Uporabi te kriterije za vseh 5 radikalnih atributov. Oceni z ocenami na lestvici od 0 do 5, kjer je 0 najnižje in 5 najvišje, ter jih razvrsti v tabeli.
Optimiziraj za jedrnatost.
POZIV / PROMPT >>>
Želim, da glede na ocene ustvariš končno verzijo ultimativne rešitve oz. ponudbene vrednosti za Persono 1. Kombiniraj dve ali največ tri najboljše atribute ter ustvari končno definicijo prebojne rešitve. Rešitev naj bo maksimalno inovativna. Optimiziraj za jedrnatost.
POZIV / PROMPT >>>
Ustvari, generiraj sliko v slogu skice snemalne knjige (storyboard).
Skice snemalne knjige naj pojasnjujejo, kako bo rešitev delovala v realnem svetu in kako spremenila uporabniško izkušnjo Persone 1. Skico snemalne knjige (storyboard) pripravi v šestih slikah.
Storyboard mora biti specifičen za končno idejo. Oris storyboarda mora vključevati besedilni, opisno oz. govorni del za vsako od šestih slik. Vizualni prikaz storyboarda pripravi v tabeli - 6 sličic. Poleg slike v svoj odgovor vključi še besedilna pojasnila k vsaki slikici, ki jo tudi poimenuj.
POZIV / PROMPT >>>
Ustvari podroben scenarij intervjuja za testiranje in validiranje koncepta rešitve.
Scenarij intervjuja za preverjanje mora biti zasnovan za testiranje in potrjevanje ideje s konkretno persono.
Scenarij intervjuja za preverjanje oblikuj kot tabelo z vsaj naslednjimi stolpci: Tema, Vprašanje, Namen.
Scenarij intervjuja za preverjanje bi moral vključevati vsaj naslednje teme oz. korake:
Uvod - Razumevanje konteksta persone - Poglabljanje v težave in bolečine persone - Delitev koncepta rešitve in ponudbene vrednosti - Zajem povratnih informacij in reakcij - Zaključek, zahvala in naslednji koraki.
Optimiziraj za jedrnatost.
POZIV / PROMPT >>>
Simuliraj odziv persone (dodaj ime) po gornjem scenariju. Rezultate podaj v tabeli.
Optimiziraj za jedrnatost.
POZIV / PROMPT >>>
Simuliraj intervju s preostalimi personomi (dodaj imeni) po gornjem scenariju. Rezultate intervjuja podaj v tabeli.
Optimiziraj za jedrnatost.
POZIV / PROMPT >>>
Izdelaj uporabniške profile javnih oseb: Elon Musk, Steve Jobs, Jeff Bezos ... Simuliraj prosim intervjuje tudi s temi osebami.
POZIV / PROMPT >>>
Vse intervjuje povzemi v obliki prednosti rešitve, kot so jih prepoznali intervjuvanci.
PISEC PROMPTOV >> OPCIJA ... Vseh zadnjih 9 promptov je obdelovalo situacijo/profil Persone 1. To isto lahko naredite še za Persono 2, 3 in 4. Na koncu dobimo 4 sklope/verzije opisov. Vse skupaj potem lahko združimo v en, skupen zapis.
Vse ključne presoje in odločitve moramo sprejeti sami. Zgolj mi imamo dovolj konteksta za prave končne odločitve. GenAI orodja imajo bistveno manj konteksta glede naše situacije in ambicije.
POZIV / PROMPT >>>
Na osnovi celotne gornje obdelave poslovne priložnosti (definicija, alternativne rešitve, persone, konkretne rešitve/atributi, intervjuji) ustvari koncept PowerPoint predstavitve, ki bo v pomoč pri pridobitvi podpornikov, sponzorjev oz. investitorjev za izvedbo poslovne priložnosti.
V prezentaciji se fokusiraj na neulovljivo ponudbeno vrednost rešitve in vključi vsa relevantna dejstva o potencialnem trgu. Upoštevaj strukturo profesionalnih startup timov.
...... KONEC scenarija promptov .....
Če se kje zaustavi: lojze.bertoncelj@inteam.si, 041 764 563, LinkedIn
Priporočam se za vsako povratno informacijo.
........
Kako to izkušnjo uporabiti v praksi?
Gornji scenarij obdeluje dve temi.
Prva tema je vitko inoviranje. V branje priporočam intervju na to temo:
Akademija Finance - Sistematičen pristop k inoviranju je vse bolj nujno opravilo.
Več podobnih vsebin.
Druga tema je uporaba GenAI orodij. Prav tako priporočam v branje:
Akademija Finance - “Za delo s temi orodji potrebujemo zelo odprto, rastočo miselnost”
Dodatne info na temo GenAI:
Osnove sistematične uporabe GenAI orodij.
Projekti inoviranja s pomočjo GenAI orodij.
+ Domača in tuja znanja in izkušnje vitkega inoviranja in uporabe GenAI orodij bodo prikazana na konferenci in delavnicah Lean Slovenia - 27. 1. - 6. 2. 2025.
Vabljeni.
