top of page

Poslovni modeli - od ideje do posla

Bistvo dobrega poslovnega modela je, da rešitev učinkovito rešuje problem, ki ga je vredno rešiti. Podjetja največkrat propadejo zaradi slabih poslovnih modelov, ne pa slabih poslovnih načrtov.

Ideje, invencije in tehnične inovacije same po sebi niso dovolj. Na trgu nastopamo s poslovnimi modeli, ne z izdelki in storitvami.

 

Poslovni modeli so veliko več kot le prodajni modeli. Do dobrih poslovnih rešitev lahko pridemo izkustveno in intuitivno, lahko pa jih z dobro preverjenimi "recepti" zgradimo načrtno, premišljeno in hitro.

Poslovne modele definiramo s kratkimi in jedrnatimi odgovori na vprašanja, kot so: kdo so naše stranke, katero težavo, potrebo ali željo jim rešujemo, kaj je naš izdelek ali storitev, kakšne so alternative, kakšno vrednost jim ponujamo z izdelkom ali storitvijo, prek katerega kanala dostopamo do njih, kako gradimo odnos z njimi, katere vire angažiramo, kaj delamo, s kom delamo, koliko nas to stane in kaj imamo od tega.

Program delavnice

 

Konceptualni del:

  • Pregled dosedanjih izkušenj udeležencev na temo poslovnih modelov in modeliranja.

  • Namen, pomen in logika poslovnih modelov: za kaj in zakaj?

  • Proces izgradnje poslovnih modelov: kje in kako začeti.

  • Model ponudbene vrednosti in koncept "Jobs to be Done".

  • Tovarna kupcev in model sil na stranke.

  • Veriga/ekosistem poslovnih modelov.

  • Primeri poslovnih modelov izdelkov in storitev.

  • Pomen okolja za delo s poslovnimi modeli (vloge, prostor, orodja itd.).

Praktični del:

  • Izbor idej, oblikovanje manjših ekip, koncipiranje poslovnih modelov.

  • Predstavitev prve verzije poslovnih modelov med skupinami in zbiranje povratnih mnenj.

  • Medsebojna predstavitev izboljšanih različic poslovnih modelov.

  • Ključne predpostavke v konkretnih poslovnih modelih.

  • Koncipiranje eksperimentov ter možnost iteracij in pivotiranj.

  • Sprotno ocenjevanje zrelosti investiranja v nov poslovni model.

  • Uporaba AI orodij v posameznih fazah izgradnje poslovnih modelov.

 

Zaključek:

  • Poti in ovire za prenos novih znanj in izkušenj iz delavnice v prakso.

Delavnica je kombinacija predavanj, usmerjenih razprav, primerov iz prakse ter konkretnega dela z izmenjavo mnenj in izkušenj.


Delavnica temelji na zelo uporabnem orodju Business Model Canvas Plus.

Ključni cilji izkustvene delavnice:

  • Razumeti pomen konkretnih ambicij za stalni razvoj enote ali podjetja.

  • Spoznati miselnost, vrednote in osnovne principe vitkih in agilnih pristopov.

  • Razumeti, kako uporabljati poslovne modele s simulacijami na izbranih primerih.

  • Prepoznati predpostavke in razumeti pomen zgodnjih in stalnih testiranj (iteracij).

  • Pregledati priložnosti za uporabo modelov v prihodnjih tednih in ustvariti akcijske načrte.

  • Uporabiti orodji/canvas pri prihodnjih projektih.

Delavnica je primerna za:

  • Člane ekip in vodje razvoja ali prenove izdelkov, storitev ali procesov.

  • Vodje poslovnega razvoja in strategij ter vodje inovacijskih procesov.

  • Vodje trajnostnih strategij in digitalizacije.

  • Interne podjetnike in inovatorje.

  • Vodje marketinga.

  • Člane projektne pisarne.

  • Predstavnike korporativnega investiranja. da učinkovito prispevajo rešitve za izzive in ambicije, s katerimi so soočeni.

Visual WS InTeam.png
bottom of page