Podjetniško mentoriranje
Glavni izziv (novih) podjetniških timov je pomanjkanje praktičnih podjetniških izkušenj:
-
Timi pogosto ne vedo, kako na neki ideji pravilno zgraditi poslovni model ali kako svoje izdelke in storitve preveriti pri potencialnih uporabnikih.
-
Težave jim povzroča iskanje virov za razvoj ekipe/produkta, saj ne vedo, kako pripraviti prepričljivo predstavitev.
-
Veliko timov se po nepotrebneh izgubi tudi v pravnih zahtevah in birokratskih postopkih.
Brez ustrezne podpore se lahko zgodi, da podjetniški timi kljub dobrim idejam prehitro zamrejo in propadejo. Dobre poslovne priložnosti se s tem izgubijo, čas in denar pa sta zapravljena po nepotrebnem. Neuspehom nemalokrat sledi tudi osebno razočaranje in izgorelost članov tima.
Potencialno dobri timi si zaslužijo dobro (podjetniško) mentoriranje.
Mentorji lahko timom pomagajo, da:
- hitreje najdejo prave rešitve za svoje izzive,
- se izognejo nepotrebnim napakam,
- lažje pridejo do potrebnih virov,
- učinkoviteje razvijajo svoje izdelke ali storitve in
- najdejo bolj prave stranke in poslovne partnerje.
Dolgoročno to prinaša koristi ne samo timom, ampak celemu podjetju/družbi. Z dobrim mentorstvom se krepijo znanja in izkušnje celotnega poslovnega sistema.
Razmislek.
Pristop se prilagodi vsaki ekipi. Poti so običajno precej različne.
Za vse ekipe velja ista "vrhnja" logika - sredstva so povsod in vedno omejena, zato je potrebno vse prošnje po virih dobro utemeljiti, po možnosti z dokazi, ki znižajo ključna tveganja.
V času zelo negotovih razmer (verjetno nikoli ne bo “mirneje”) ima vitko-agilen
pristop precejšnjo prednost pred klasičnim projektnim pristopom.
Klasični projektni pristop: obsežen elaborat, razdelana idejna rešitev, razdelane excel preglednice in časovnice, bolj ali manj “papirnata” rešitev.
Vitko-agilni pristop: s čim manj balasta, v iteracijah, prilagodljivo, transparentno, konkrertno.


Pristop k mentoriranju:
Običajni formatadela je vsaj nekaj tedensko/mesečno redno mentoriranje/coachanje ekip z naslednjimi vsebinami (ne vse z vsako ekipo in ne nujno v tem vrstnem redu):
- Konkretiziranje ambicija, vizije (Team Canvas ipd.).
- Vloge v timu (Matrika kompetenc), samoorganiziranje, psihološka varnost.
- Ideja/priložnosti in ekosistem poslovnih modelov/odnosov (Business Model Canvas Plus, Value Proposition Canvas Plus).
- Ocena ključnih uporabniških / poslovnih / tehnoloških negotovosti.
- Kombiniranje Design Thinking/Sprint, Lean Startupin Agile formatov dela.
- Tedensko spremljanje učenja, informirano odločanje (Investment Readiness Level).
- Mentoriranje v živo ali na daljavo.
- Uporaba orodij za transparentno/vizuačno delo.
Takojšnji učinki mentoriranja: večja konkretnost/povezanost tima, precej a-ha momentov, tako glede načina dela, kot poslovne priložnosti same; z dokazi/argumenti korektno argumentirana poslovna priložnost, lažje odločanje za odločevalce (manj zaznanih ključnih tveganj).
Dolgoročnejši učinki: enoten nov/svež pogled na vitko-agilno koncipiranje novih poslovnih priložnosti ter prenos pridobljenih izkušenj na ostale projekte in delno tudi v redno delo.
Ponudba se oblikuje individualno za vsak tim posebej.
