top of page

Dvig inovacijske kulture in prakse
 

Kultura je skupek prevladujočih vrednot, stališč, prepričanj, vedenj in delovanj, ki povezujejo skupino ljudi, da lahko učinkovito sodelujejo.


INOVACIJSKA kultura je vse to na področju inovacijskih aktivnosti.

Kulture ne moremo predpisati ali zapovedati, kultura je nekaj, kar smo in živimo. 


Kultura se s časom spreminja. Spreminjamo jo s tem, da določene stvari delamo drugače.

 

V času vse hitrejših in vse bolj kompleksnih zunanjih sprememb, tako v tehnološkem, kot družbenem smislu, se potrebujemo primerno hitro prilagajati in spreminjati tudi sami.

 

Če k temu dodamo še lastne ambicije, postane zmogljivost spreminjanja oziroma inoviranja ključnega pomena. Slednja zmogljivost ne pride kar sama od sebe, za to se je potrebno potruditi.


Obstajajo namenoma proaktivne ter pasivno reaktivne organizacije.


O tem najbolj odloča vodstvo s svojimi odločitvami in zgledi.

Kultura je naše zrcalo. Je zrcalo naše prakse.

Inovacijska kultura / Zmogljivost inoviranja

Kaj vse na področju inoviranja lahko delamo drugače, podaja spodnji model inovacijske kulture.

Model je izdelan na temelju večletnih izkušenj sodelovanja z velikimi organizacijami na področju inoviranja in agilnosti. Prva verzija modela je iz leta 2019. Model je bil v naslednjih letih redno preizkušen v praksi in posledično doživel nekaj manjših sprememb, predvsem pa je bil deležen bolj poglobljenih interpretacij posameznih gradnikov modela.

 

Model inovacijske kulture.jpg

​Model je izdelan na temelju večletnih izkušenj sodelovanja z velikimi organizacijami na področju inoviranja in agilnosti. Prva verzija modela je iz leta 2019. Model je bil v naslednjih letih redno preizkušen v praksi in posledično doživel nekaj manjših sprememb, predvsem pa je bil deležen bolj poglobljenih interpretacij posameznih gradnikov modela.

Model ima naslednjih šest dimenzij:
 

  • Inovacijska strategija - Kreiranje strateške vizije in inovacijskih izzivov ter zagotavljanje namenskih virov.
     

  • Ljudje in timi za inoviranje - Sistematičen razvoj podjetniške miselnosti in inovacijskih kompetenc.
     

  • Prostor, orodja in procesi - Zagotavljanje ustrezne infrastrukture in omogočanje vitkih in agilnih načinov dela.
     

  • Odprto inoviranje - Uporaba znanja in virov izven lastne organizacije (kupci, uporabniki, dobavitelji, univerze, neodvisni strokovnjaki …).
     

  • Upravljanje inoviranja – Sistem upravljanja portfelja priložnosti z ustreznimi merili in kazalniki - informirano odločanje.
     

  • Umeščenost inoviranja - Legitimnost in relevantnost vitkega in agilnega inoviranja v organizaciji.

Stanje vseh šestih dimenzij inovacijske kulture predstavljajo organizaciji lastno inovacijsko zmogljivost. Vsaka družba/podjetje/tim si izbere svojo pot krepitve te zmogljivosti. Gre za vedno bolj potrebno in nikoli zaključeno pot, ki se začne z ugotavljanjem, kje smo trenutno na tej poti.


Inovacijska kultura je pomemben del DNK-ja organizacije!

Merjenje inovacijske kulture


Če želimo izboljšati inovacijsko kulturo, potrebujemo:
 

  1. razumeti gradnike inovacijske kulture,
     

  2. oceniti trenutno stanja inovacijske kulture,
     

  3. izbrati aktivnosti za dvig izbranih gradnikov inovacijske kulture,
     

  4. te aktivnosti v naslednjih tednih in mesecih izvajati in izvesti ter
     

  5. čez nekaj časa znova pomeriti novo stanje inovacijske kulture, dogovoriti nov krog izboljšav itn.
     

Podoben pristop poznamo tudi v športu: če želimo postati boljši, se moramo redno meriti, sprejeti ustrezne ukrepe za izboljšave, te ukrepe/spremembe izvajati, se vedno znova meriti ter sproti ocenjevati učinkovitost izvedenih sprememb.


Vpogled v stanje aktualne inovacijske kulture organizacije omogoča poseben vprašalnik.

 

Anonimen vprašalnik izpolnjuje zgolj vrhnje vodstvo družbe. Z njim zajamemo ocene o konkretnih praksah na vseh šestih dimenzijah modela inovacijske kulture.

Kultura inTeam 3000.png
bottom of page