Business Model Canvas PLUS
Business Model Canvas je orodje, ki podjetjem pomaga vizualizirati in strukturirati ključne sestavine poslovnega modela neke ideje.
Dodatek PLUS opozarja na dodatna pomembna tri polja, ki omogočijo večjo jasnost predstavitve ideje oz. poslovne priložnosti.
Poslovni model se pogosto pomanjkljivo opisuje le z načinom prodaje. Tako lahko slišimo izjave kot so: "Naš poslovni model je B2C prodaja končnim kupcem", "Naš poslovni model je javna agencija" ali "Naš poslovni model so razpisi". Te opredelitve niso pravilne oziroma zadostne. V teh primerih gre za opis prodajnega modela in ne poslovnega modela.
Poslovni model je "scenarij" konkretizacije neke ideje in zajema celoten način delovanja nekega konkretnega produkta na trgu, vključno s ponudbeno vednostjo za ciljni segment strank, viri prihodkov, ključnimi viri in partnerji ter drugimi elementi.
Na trg vedno vstopamo s poslovnim modelom, ne le z izdelkom ali storitvijo.
Poslovne modele definiramo s kratkimi in jedrnatimi odgovori na vprašanja, kot so: kdo so naše stranke, katero težavo, potrebo ali željo jim rešujemo, kako danes to rešujejo (alternative), kaj je naš izdelek oziroma storitev, kakšno vrednost jim z izdelkom/storitvijo ponujamo, prek katerega kanala dostopamo do njih, kako gradimo odnos z njimi, katere vire angažiramo, kaj delamo, s kom sodelujemo, koliko nas to stane in kaj imamo od tega (pod črto).
Bistvo dobrega poslovnega modela je, da učinkovito rešuje problem, ki ga je vredno rešiti. Podjetja največkrat propadejo zaradi slabih poslovnih modelov, ne pa zaradi slabih poslovnih načrtov.
Koristi "poslovnega modeliranja":
-
Jasna vizualizacija: Model omogoča celovit pregled poslovnega modela na enem mestu, kar izboljša razumevanje, olajša komunikacijo in usklajevanje znotraj podjetja.
-
Hitro prilagajanje: Omogoča hitro predpostavljanje, preizkušanje in prilagajanje posameznih vidikov poslovnega modela.
-
Osredotočenost na ključne elemente: Pomaga ekipi/podjetju, da se osredotoči na bistvene vidike poslovanja, kar vodi v boljše (strateško) odločanje.
-
Prepoznavanje tveganj in priložnosti: Lažje identificira potencialna tveganja in priložnosti, kar pripomore k boljšemu ukrepanju.