Dober management naj izziva, motivira in omogoča
"Mnogi ljudje si želijo postati izvršni direktorji, biti na vrhu piramide. Ko pa dosežeš vrh, ugotoviš, da nikoli prej nisi imel toliko "šefov," ki od tebe nekaj želijo in jim moraš neprestano poročati. To so vsi zaposleni, stranke, partnerji, regulatorji, mediji ... Če želiš izvajati moč in avtoriteto nad ljudmi, pojdi v vojsko ali politiko."
Tako razmišlja Phil Libin, izvršni direktor podjetja Evernote.
Delati, ne govoriti.
Inovacij ne moreš naročiti, lahko le omogočiš, da se zgodijo. Pomembni so ambicija, vizija in hiter začetek. Le nekaj ur potrebujete za oblikovanje prve različice izzivov. K reševanju konkretnih izzivov lahko poleg lastnih ključnih ljudi povabite tudi kupce, dobavitelje, partnerje, včasih celo konkurente. Manj kot bo formalizma, bolj inovativne predloge boste prejeli. Podrobno načrtovanje ima v tej fazi resnično zelo majhno vrednost. Najprej razmislite, ZAKAJ in KAJ, šele nato KAKO.
Izzivanje
Izzivi naj izhajajo iz konkurenčnih prednosti, torej iz virov, ki jih konkurenca nima, npr. patentov, tehnologij, infrastrukture, posebnih znanj in izkušenj, posebnih prodajnih poti, blagovne znamke ...
Izzivi naj bodo konkretni in naj nagovarjajo probleme, (1) ki jih je vredno rešiti in (2) so dostojni vaše organizacije. Primer A: Želimo ohraniti 100 delovnih mest, vezanih na tehnologijo. Ste trije, imate proste petke in vikende, šest tednov časa in pokrite vse nujne materialne stroške. Primer B: Iščemo bistveno boljše rešitve za težave, s katerimi se srečujejo starejši pri prehrani, prevozih ali bančništvu. Vzemite si dva tedna časa, da domislite in preverite nekaj konceptov.
Izzive so sposobni reševati le redki posamezniki, ki se radi učijo in radi spreminjajo. Slednje ni odvisno od položaja ali izobrazbe, sploh pa ne od spola. Sposobnost inoviranja je notranja naravnanost posameznika, pogosto povezana s stopnjo negotovosti, s katero lahko ta oseba živi in deluje.
Pregled razlikovalnih kompetenc: 1 ura.
Oblikovanje konkretnih izzivov: 1 ura.
Generiranje različnih idej: nekaj ur.
Vitko inoviranje: pol hitreje kot običajno.
Motiviranje
Razmišljajoči, inovativni ljudje imajo običajno zelo veliko notranje motivacije za ustvarjanje nečesa boljšega in vrednejšega. Mnogim zadošča dovoljenje, da lahko določeno število ur delovnega časa posvetijo reševanju dobrih izzivov. Veliko jim pomeni status, da so del neke posebne skupine ljudi, ki ustvarja prihodnost. Že majhna sprememba v nazivu (npr. Idea Manager, Innovation Manager, 2030 Team) lahko pri ljudeh sproži ponos in večjo zagnanost, predvsem pa večjo osredotočenost. Denar je običajno le osnovni motivator.
Opolnomočenje
Podjetni ljudje ne čakajo na navodila, temveč se znajo samozaposliti. Take ljudi je pri iskanju novih poslovnih modelov treba ločiti od birokracije podjetja, kratkoročnih ekonomskih kazalnikov in konzervativnih tokov. Tisto, kar potrebujejo, je hiter dostop do internih sponzorjev in vodij ter odprto in konstruktivno komunikacijo. Odgovornost, ki so jo prevzeli, kompenzirajte z različnimi kombinacijami denarnega, nedenarnega in simboličnega nagrajevanja.
Tako kot športnik vztrajno išče priložnosti za športanje, ustvarjalni ljudje vztrajno iščejo priložnosti za inoviranje in ustvarjanje. Zakaj jim tega ne bi ponudili v matični organizaciji? Če jim tega ne ponudite, lahko izgubite potencialno zelo dragocenega sodelavca.