Delajte vitko in agilno
Vitko inoviranje se od klasičnega linearnega razvoja (ideja-prototip-izdelek-prodaja) razlikuje po tem, da združuje razvoj izdelka, stranke in trga.
Obstaja tveganje, da razvijete izdelke in storitve, ki nimajo dovolj velikega trga (halucinacija) ali so na obstoječem trgu nedostopni (fatamorgana). Na srečo obstajajo preizkušene metode za iskanje prebojnih inovacij, ki zahtevajo minimalne vire, tako v času kot denarju. Ključno je, da čim hitreje najdemo pravo stvar, preden se je lotimo na pravi način – najprej določimo KAJ in ZAKAJ, šele nato KAKO.
Z manj denarja ste prisiljeni ustvariti manj, hitreje priti na trg in se hitreje učiti.
Omejenost virov je pri inoviranju zelo pomembna, saj v obilju, udobju in ugodju redko pride do sprememb ali napredka. Financiranje, oziroma dodeljevanje virov, naj bo postopno, podobno kot se postopno pridobivajo izkušnje. Podobno kot otroci, ki ne dobijo motorja takoj, temveč začnejo s poganjalčki, je prezgodnje in preobsežno financiranje lahko pogubno. Pridobitev kapitala ali soglasje direktorja prav tako ni prava potrditev ideje – idejo se potrdi ali ovrže izključno na trgu, z doslednim preverjanjem posameznih elementov poslovnega modela. Za prvo fazo, fazo ujemanja problema in rešitve, običajno zadostujejo zelo majhna sredstva.
Inoviranje je tveganje
Brez varnega okolja, kjer je neuspeh sestavni del iskanja poslovnih modelov, bo vitko inoviranje nemogoče. Potrebno je čim hitrejše učenje, kaj deluje in kaj ne. Bolje je, da pademo 30-krat z enega metra, kot pa enkrat s 30 metrov (Deep Kapuria, Indija). Najboljše zavarovanje za inovacijsko tveganje je dosledno izvajanje faz vitkega razvoja, vključno z dnevnimi (preverjanje najbolj tveganih domnev z največjim učinkom) in tedenskimi (kaj smo se naučili) rutinskimi postopki.
Spremljanje napredovanja
Zaupanje je sicer lepa krepost, vendar brez spremljanja ne gre. Zelo učinkovito je redno tedensko poročanje o tem, kaj smo mislili, kaj smo naredili, kaj se je zgodilo, kaj smo se naučili in kaj bomo naredili naslednje. Management bo aktivnosti podpiral samo toliko časa, dokler bo verjel, da lahko tim ustvari dober poslovni model. Prve večje investicije bo izvedel šele potem, ko tim doseže ujemanje produkta in trga. Za več napotkov lahko v iskalnik vpišete: Investment Readiness Level oz. se o tem pogovorite z GenAI orodjem.
Vizualiziranje pomaga
Prostor, v katerem delate, opremite z osnutki poslovnih modelov, načrti eksperimentov, odzivi s terena, dilemami in podobno. Takšna ureditev bo zbližala in osredotočila celotno ekipo. Sestanke z managementom izvajajte v tem istem prostoru in ne v glavni pisarni ali sejni sobi.
..............................
Tvoj čas je nenadomestljiv. Ne izgubljaj ga z razvojem napačnega izdelka ali storitve.
PRENESI povzetek knjige s posebnim uvodom za obstoječe velike organizacije.