top of page

Value Proposition Canvas PLUS

Value Proposition Canvas PLUS je strukturirano vizualno orodje, ki ekipam pomaga bolje razumeti potrebe svojih strank in kako njihov izdelek ali storitev te potrebe zadovoljuje.

 

S pomočjo tega orodja lahko ekipe ustvarijo boljšo ponudbo vrednosti za svoje stranke in s tem povečajo svoje možnosti za uspeh na trgu.

Dodatek PLUS opozarja na dodatna dva pod-polja, ki služita bolj celovitemu opisu situacije uporabnika naše rešitve.

Poslovni model se nestrokovno pogosto opisuje le z načinom prodaje. Tako lahko slišimo izjave kot so: "Naš poslovni model je B2C prodaja končnim kupcem", "Naš poslovni model je javna agencija" ali "Naš poslovni model so razpisi". Te opredelitve niso pravilne oziroma zadostne. V teh primerih gre bolj za opis prodajnega modela in ne celovitega poslovnega modela.


Poslovni model je širši koncept, ki zajema celoten način delovanja podjetja, vključno z ustvarjanjem vrednosti, ciljnimi strankami, viri prihodkov, ključnimi viri in partnerji ter drugimi elementi. Prodajni model je le eden od sestavnih delov širšega poslovnega modela.

Model ponudbene vrednosti VPC PLUS - InTeam.png

"Okvir ponudbene vrednosti" je sestavljen iz dveh delov:

  • Stranka / Uporabnik: Ta del opisuje profil izbranega segmenta strank, njihove bolečine (problemi, ki jih stranke želijo rešiti - kaj je njihovo delo), frustracije (negativni občutki, povezani s temi problemi) in pridobitve (koristi, ki si jih stranke želijo - zakaj to delajo).
     

  • Naša rešitev oz. ponudba vrednosti: Ta del opisuje naš izdelek ali storitev, ki ga ponujamo (konkretne značilnosti izdelka ali storitve), olajšanja, ki jih s tem dobi uporabnik (kako izdelek ali storitev rešuje bolečine stranke) ter dodatne koristi/vrednosti, ki jih nudimo uporabniku / stranki.

Osnovna ideja je, da se oba dela povežeta:

  • Bolečine stranke se povezane z olajšavami, ki jih predstavlja naša rešitev (izdelek in/ali storitev).
     

  • Pridobitve stranke se povežejo z (dodatnimi) koristmi/vrednostmi naše rešitve.

Po domače: Delo, ki ga mora stranka opraviti (Jobs to Be Done - JTBD), naredimo mi namesto nje. Naš izdelek/storitev to delo opravi učinkoviteje in stranki prinese večjo vrednost, kot če bi ga stranka opravljala sama. Prav to je temeljni razlog za obstoj naše rešitve.

Koristi uporabe modela ponudbene vrednosti VPC PLUS:

  • Boljše razumevanje strank: Model pomaga timu natančneje razumeti potrebe, želje in bolečine strank, kar omogoča boljše prilagajanje ponudbe.
     

  • Lažje koncipiranje boljše rešitve: Ustvarjanje izdelkov ali storitev, ki resnično rešujejo probleme strank in zadovoljujejo njihove potrebe.
     

  • Konkretnejši dvig ponudbene vrednosti / konkurenčnosti: S ciljanjem na točno določene potrebe točno določenega segmenta strank/uporabnikov si ekipa poveča možnosti za uspeh.
     

  • Hitrejša validacija idej: Model je enostavno in jasno strukturiran, kar omogoča in olajša sistematično preverjanje, ali naša rešitev res ustreza konkretnim situacijam uporabnikov na trgu.
     

  • Izboljšana komunikacija: Model omogoča bolj jasno in učinkovito komuniciranje vrednosti, kar vodi k hitrejši in večji prodaji.​​

Zavzetost - InTeam 5000.png
bottom of page