Sistematično do priložnosti na trgu
Polno je trendov, ki skrbijo, da se moramo vedno hitreje prilagajati vedno bolj spreminjajočemu se poslovnemu in življenjskemu okolju. Med njimi so zagotovo elektrifikacija, digitalizacija, krožno gospodarstvo, re-globalizacija in stalna menjava generacij. Po novem tudi prihod orodij umetne inteligence.
Pravijo, da preživijo najbolj prilagodljivi. Je to prirojena lastnost, ali jo je treba pridobiti? Postavljamo tezo, da je ta sposobnost v osnovi prirojena (kot otroci smo bili že taki), a se zaradi netreniranja pogosto izgubi. Kot vsaka mišica tudi ta zakrni, če je ne vadimo, vendar jo je mogoče ponovno okrepiti.
Kaj lahko naredimo za te "inovacijske mišice" v dobrih časih, ko se zdi, da jih ne potrebujemo? Takrat je prav, da poskrbimo za slabše čase. To ne pomeni le varčevanja, temveč tudi dvig naših kompetenc, da bomo pripravljeni na prihodnje izzive. Bolj kot smo pripravljeni, bolje bomo preživeli zahtevne situacije. Zato se vojaki (in mnogi drugi) v miru intenzivno pripravljajo na težke čase.
Kaj pa v slabih časih, ko bi te mišice potrebovali, vendar jih še nimamo? V težkih časih se pogosto osredotočamo le na preživetje in nimamo sredstev za nove tehnologije. Kljub temu pa je največji kapital v slabih časih inovativnost ljudi. Ljudje smo namreč prilagodljivi in imamo velik potencialni ROI (donos na vložena sredstva).
Ena ključnih nalog v težkih časih je izvajanje sprememb, ki nas bodo potegnile iz težav. Spremembe so inovacije – nekaj novega, več vrednega, realiziranega v praksi.
Slovenci smo tehnično spretni, vendar je tehnika le del uspeha. Poleg tehnološkega inoviranja je pomembno tudi poslovno inoviranje – kako dodati maksimalno poslovno vrednost objektivnim tehničnim rešitvam, pogosto v obliki dobrih poslovnih modelov.
Poslovno inoviranje v zadnjih desetih letih presega zdravo kmečko pamet. V mnogih okoljih so to še vedno skrite mišice, ki lahko prinesejo vrhunske rezultate. Vsak jih lahko odkrije in natrenira. Obstajajo dobre prakse, ki so ravno toliko drugačne od običajnih, kot je razlika med vitko in klasično proizvodnjo, ali pa razlika med prodajo in marketingom.
Poslovno inoviranje je zadnjih 10+ let mnogo več kot le zdrava kmečka pamet. V večini okolij so to še skrite mišice, ki lahko naredijo vrhunske končne rezultate. Vsak jih lahko odkrije in natrenira. Obstajajo dobre prakse, ki so ravno toliko drugačne od običajnih, kot je razlika med vitko in klasično proizvodnjo, ali pa razlika med prodajo in marketingom.
Če tehnično inoviranje vsaj v začetnih korakih prepustimo nepredvidljivim vizionarjem in genijem, je poslovno inoviranje lahko mnogo bolj predvidljivo in obvladljivo.
Danes glede inoviranja razmišljamo in delujemo vitko in agilno. Gre za sistematično in hitro prilagodljivo iskanje najboljših poslovnih modelov z minimalnim balastom. V procesu iščemo najboljši poslovni izkoristek tega, kar znamo tehnično dobro narediti oz. dostaviti. Gre za »natrenirano« podjetnost. Tako kot so za vitko proizvodnjo pomembna specifična znanja, npr. Six Sigma, ali pa za vodenje MBA (Master of Business Administration), lahko tudi kompetenco vitkega in agilnega inoviranja združimo v sistem načel, priporočil, dobrih praks in orodij.
Po zgledu MBA tak sistem specifičnih znanj in spretnosti imenujemo MBI - Mastery of Business Innovation.
Tako kot v podjetju nimate le ene osebe, ki je primerno šolana za vitko proizvodnjo, podobno potrebujete v podjetju več oseb z mišicami podjetniškega poslovnega inoviranja. MLI znanje lahko s pridom unovči vsak produktni ali programski vodja, člani ekip v razvoju, strategi na različnih nivojih, podjetniki – inovatorji. Ne gre za »titulo«, ampak za zelo koristne in uporabne spretnosti, ki na trgu naredijo pomembno poslovno razliko.
Vse velike organizacije ste velike, ker upravljate dobro domišljene sisteme (razvoja, proizvodnje, prodaje, kadrovanja, financiranja …).
In vse velike organizacije boste ostale velike, če boste v vedno bolj negotovih razmerah ves čas izpopolnjevale vse učinkovitejši sistem vitkega (brez balasta) in agilnega (prilagodljivega) inoviranja svojih poslovnih in ne le tehničnih potencialov.